Mailserver aanpassen in Outlook (WL)

Na de migratie werken uw instellingen van Outlook mogelijk niet meer. In dit artikel leggen we uit hoe u de serverinstellingen aanpast.

Stap 1: Zoek de juiste servergegevens erbij

De naam van mailserver/hostnaam is altijd ams103.yourwebhoster.com

Stap 2: Open de serverinstellingen in Outlook

Hiervoor gaat u naar "Bestand", vervolgens selecteert u het juiste mailaccount en daarna klikt u op "Accountinstellingen -> Serverinstellingen".

Stap 3: Voer de juiste gegevens in. Let op! De servergegevens in dit voorbeeld verschillen van uw eigen gegevens

Voer de nieuwe inkomende mailserver in (ams103.yourwebhoster.com). Zet de poort op 993 als u IMAP gebruikt en 995 als u POP3 gebruikt. Vink ook SSL/TLS aan, dit zorgt ervoor dat de verbinding tussen u en de server beveiligd is.

Voer ook de nieuwe uitgaande mailserver in. Klik hiervoor op 'Uitgaande e-mail'. De uitgaande mailserver heeft dezelfde naam dezelfde als de inkomende mailserver (ams103.yourwebhoster.com). Gebruik nu poort 465, en ook weer SSL/TLS als versleutelingsmethode.

Help! Het werkt niet. Wat nu?

Geen paniek, onze support helpt u graag met het oplossen van dit probleem. U kan eerst wel een aantal dingen proberen om vast te stellen wat het probleem is.

Kijk eerst of u nog wel de webmail kunt bereiken, op webmail.uwdomeinnaam.nl, of anders door naar ams103.yourwebhoster.com:2096 te gaan. Als u die niet kunt bereiken is het waarschijnlijk een IP blokkade. Neem hiervoor contact met ons op.